סקירת דגם: Peugeot 205 T16 by Otto

שלום לחובבי הדגמים, הפעם אציג סקירה לדגם נוסף ודי מיוחד. רדפתי אחרי הדגם די הרבה זמן, בחיפוש אחרי מחיר נורמאלי, היו גם כמה פיספוסים במכרזים באי-ביי. כיוון שהדגם הוא ממהדורה מוגבלת וייצורו הופסק, המחירים נוטים לנסוק גבוה מעבר לפרופורציות. ערב אחד תוך כדיי שיטוט רגיל, אחרי עוד אכזבה במכרז, ראיתי אותו במחיר מפתיע וטוב אך ללא משלוח לישראל. אחרי שדיברתי עם המוכר, הוא נתן לי הצעה למשלוח לישראל וסגרנו דיל. בדיעבד נדפקתי ע"י EMS ישראל, אבל זה כבר נושא אחר. הדגם משומש וזה מתבטא בחסרונו של האגזוז 😡 , למרות שבהכרותי את בקרת האיכות של OTTO, אני לא אתפלא אם הדגם יצא ככה את שערי המפעל.

אז לענייננו, הרכב עצמו – מדובר ברפליקת ראלי לכביש שפיז'ו היו חייבים לייצר על מנת לעמוד בקריטריון של ראלי – קבוצה B. הרכב יוצר ב 200 עותקים בלבד (והדגם יוצר ב 2000 יחידות). חוץ מדימיון חיצוני במראה הכללי אין הרבה מכלולים משותפים עם ה205 הרגילה. כאן יש מנוע טורבו מרכזי עם 200 כוחות סוס והנעה לכל ארבעת הגלגלים. רכב הראלי עצמו היה די מצליח בתחרויות.

הדגם עשוי מרזין, מתוצרת OTTO Mobile – לטוב ולרע. הרכב יושב די גבוהה, אך ככה זה גם במציאות, עקב מערכת ההנעה הכפולה מרכב הראלי. גם הכיתוב האחורי הבוטה נאמן למקור. כרגיל אצל OTTO, היתרונות גוברים על החסרונות ומה שהדגם נועד לעשות – להציג את המקור בצורה מדויקת ונאמנה ו"לשבת בויטרינה ולהיראות יפה", מבוצע בצורה מעולה.

נקודות לחיוב:

  • צורה חיצונית נאמנה למקור – ניפוחי הגוף וכונס האוויר מבוצעים ברמה טובה.
  • איכות גבוהה בפרטים – גלגלים, פנסים, כיתובים, פסי קישוט וכו'.
  • תחתית חזקה מצופה בחומר דמוי גומי.
  • צביעה איכותית וחלקה.
  • הפנים נראה די טוב ובהחלט מייצג את המקור ב205 הישנות.

נקודות לשלילה:

  • חלונות דקים ועדינים מאוד
  • סימני דבק בכל מיני מקומות, בעיקר בפנסים והשמשה האחוריים
  • האגזוז לא נמצא – נקודת תורפה נוספת בדגמים של OTTO, כל הפלסטיקים החיצוניים, כולל האנטנה די מצ'וקמקים
  • הגלגלים יושבים על אותו הציר ואינם נעים בצורה חלקה. כמובן שאין היגוי

תמונות

מאוד נהניתי לצלם את הדגם הזה, ואפילו לקחתי אותו החוצה, כי הבטחתי לעצמי שאני חייב לעשות יותר תמונות חוץ.

לשיפוטכם, אשמח כמובן לקבל ביקורות, הערות והארות:

הצצה מעבר לפינה

InDoor_Half_Peak

תמונות פנים

Interiour_1InDoor_Interiour_2

הפרטים הקטנים

זוויות נוספות

עם ה"אם הרוחנית"

InDoor_Duo_2InDoor_Duo_1

ומעניין מה הסטיג חושב על זה

With_The_Stig

צילומי חוץ
ולסיום, יוצאים לשטח

Off_Road_1

הסקירה בוצעה במקור ב 14.04.2012

One comment

  • כמו שרשמת הקשר של ה-T16 ל-205 המקורית הוא יותר בחזות הכללית והשם. כל השאר פשוט עולם אחר, פיג'ו הצליחו לבנות מכונה שהביסה שנתיים ברצף מתחרים בתקופה הכי סוערת בעולם הראלי (קטגוריה B). הדגם נראה טוב, אני יודע ש-Otto מכוונים לשוק הנמוך היותר של ה-18 אבל השיפור המתמיד שלהם והמחיר האטרקטיבי מאפשרים לבנות אוספים יפים מבלי להשתגע יותר מדי מבחינה כלכלית, מקום זה כבר סיפור אחר.

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s