סקירת דגם: Lancia Delta HF Integrale EVO II by Kyosho

הלנצ'יה דלתא התחילה את דרכה בתור רכב משפחתי קטן עם הנעה קדמית. היא נכנסה בהיצע הדגמים של היצרן מתחת לבטה הגדולה יותר – משבצת שהייתה ריקה מימי הפולביה (1973). על העיצוב הופקד Giorgetto Giugiaro מסדנת Italdesign אשר דאג לעיצוב האלמותי והמאוד מוצלח של הרכב.

הדלתא הוצגה לראשונה ב1979 ויוצרה במהלך השנים ב 3 דורות. הדור הראשון אשר יוצר בין השנים 1979 ועד 1994 הוא הראוי ביותר לאזכור. מבנה המתלים נלקח מהבטה ואילו המנוע הושאל מהפיאט ריטמו ושופר ע"י מהנדסי לאנצ'יה. כבר במהלך שנת 1984, דלתא מספר 200,000 יצאה משערי המפעל שב Chivasso.

במהלך סוף שנות השמונים ותחילת שנות ה90, הרכב שלט באליפויות הראלי העולמיות וכך הדלתא רכשה לעצמה את שמה האגדי. לדעת רבים, תמיד תחשב בתור אחד מרכבי ההאצ'בק הספורטיביים הטובים שיוצרו. תקנות מרוצי הראלי דרשו מהיצרן לייצר גרסאות כביש לרכבים המתחרים וכך נוצרו גרסאות הכביש הנפלאות: דלתא HF  WD4, וה HF Integrale אשר התאפיינו בהנעה כפולה ומנוע טורבו. גרסאות משודרגות ומותאמות של הרכבים שלטו בעולם הראלי (WRC) עם זכיות ושיאים רבים.

Delta-3

"לדעת רבים, תמיד תחשב בתור אחד מרכבי "האצ'בק" הספורטיביים הטובים שיוצרו"

שם הגרסה המלאה של הדגם שאציג היא Lancia Delta HF Integrale 16v Evo II משנת 1993 קיצור האותיות HF, היה בשימוש של היצרן משנת 1966, ומייצג "דיוק גבוה" ((High Fidelity – הוצמד לכל גרסאות הביצועים של הדלתא. גרסאות ה"EVO" (קיצור של Evoluzione) הראשונות יוצרו בין השנים 1991-1992 והיוו את הגרסאות המתוקננות (Homologation) הסופיות לכביש.

ה EVO II למעשה לא שימשה באופן רשמי את היצרן לתחרויות הראלי. היא הוצגה בשנת 1993 והכילה מספר עדכונים במנוע משופר 2 ליטר טורבו, 16 שסתומים ומערכת ניהול מנוע מתקדמת שהתבטאו בביצועים: 215 כוחות סוס ו32 קג"מ. בנוסף ה EVO II, עברה מספר עדכונים עיצוביים בדמות חישוקים חדשים, כונסי אויר בכנפיים, ראש מנוע הצבוע באדום, הגה של MOMO, 3 צלעות ועוד'.

סקירת דגם

זה דגם מבין הראשונים שלי, אחת מאבני הפינה של האוסף. הלנצ'יה הזו עזרה לי להחליט סופית על המיקוד של האוסף – הוט האץ'. היא נבחרה בגלל ייחודיות הרכב והסופרלטיבים הקשורים בה – מוביל קטגוריה בזמנו ובכלל. באותה עת עוד לא התמצאתי כל כך בחברות הדגמים, אבל למזלי הזמנתי את הקיושו – הימור די בטוח מבין יצרני הדגמים בתקופה המדוברת.

במילה אחת, הדגם פשוט מצוין. כיום כשאני כבר די מנוסה בתחום דגמי ה 1:18, אני יודע לראות ולהעריך את כל מעלותיו. קיושו עשו פה עבודה נפלאה. הדגם קיים בעוד מגוון צבעים וגרסאות, בחרתי בלבן, צבע טוב המדגיש את העיצוב.

 

נקודות לחיוב

  • צורת גוף משוחזרת בצורה טובה, עם כל ניפוחי הכנפיים. הדגם גם יושב נכון יותר לעומת הדגמים של RICKO או  SUNSTAR.
  • איכות הרכבה מצוינת. פתיחת הדלתות משדרת איכות ומאסיביות.
  • צביעה איכותית.
  • פנסים וסמלים שנראים מצוין.
  • גריל תחתון קדמי מחורר.
  • איכות פנים פנטסטית: כיסאות במרקם של עור הפוך (אלקנטרה), יש חגורות בטיחות והכל נראה מאוד איכותי.
  • מתלים מפורטים עם קפיצים.
  • מנוע בפירוט גבוה.

 

נקודות לשלילה

  • גריל קדמי עליון לא מחורר, נראה מעט זול ומזכיר דגמים פשוטים.
  • החישוקים של הגלגלים נראים מעט "פלסטיקיים".
  • יש איזו זליגה של דבק\צבע על מכסה הבגאז'.  נראה כמו מריחות של צבע צהוב עדין מאוד, עם השנים זה התפשט על מכסה הבגאז'. יכול להיות שזה פגם בדגם הספציפי שלי.

 

כיוון שהדגם מאוד פוטוגני, אסיים את הסקירה בעוד כמה תמונות לצד עוד כמה אגדות:

 

 

One comment

  • מבלי לגרוע בגדולתה של הדלתא שכן היא כנראה ההוט-האץ' האולטימטיבית, הדלתא תמיד מצטיירת בעיניי כשירת הברבור של לנצ'יה, היא אולי מסמנת את השיא של החברה בתחום של הספורט המוטורי והאהדה הציבורית הנלווית לזה, אך בסיומה של התקופה לנצ'יה החלה לאבד גבוה עד לכלום של ימנו. הדגם של קיושו עושה את העבודה יופי, פירוט הפנים מרשים ותא המנוע מקבל גם הוא תשומת לב לא קטנה, והתמונות כרגיל מעבירות את הדגם אל המסך באופן מיטבי.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s