פוסום ראלי מצוי

 פוסום (פיטר ג'ורג' ריימונד) בורן, אחד מנהגי הראלי הטרגיים בהיסטוריה זכה לכינוי "פוסום" שהפך כמעט לשמו הרשמי, רק כי הרס בצעירותו את מכונית אימו בשעה שניסה להתחמק מפוסום (מין של חיית כיס בגודל של עכברון קטן) שבדיוק חצה את הכביש.

לצד פוסום בכיסא הנווט, ישב חברו הטוב מילדותו רוג'ר "רוג'" פרית'. השניים החלו את דרכם יחד בשנת 1983 (עם הסובארו לאונה טורבו) ועברו להתחרות עם הלגאסי RS ב-1990. למרות שבצוות של סובארו היה נהג אימתני ובעל ניסיון עשיר כמו ארי וטאנן, פוסום הוא זה שהביא לסובארו את הניצחון הראשון שלה במירוץ ניו-זילנד של 1987. ב-1993, רוג' נהרג בתאונה קשה מאוד בראלי אוסטרליה (כשפוסום מאחורי ההגה). התאונה השפיעה מאוד על פוסום, ששקל לקטוע את קריירת הראלי שלו. משפחתו של רוג' לחצה על פוסום להמשיך להתחרות, ומאז פוסום דרש שלוחית הרישוי של מכוניתו תכיל את האותיות ROJ.

בשנת 2003, פוסום יצא לנהוג על קטע ממסלול הראלי Race to Sky – קטע כביש מפותל מאוד והררי, שבימים רגילים פתוח כקטע כביש ציבורי. פוסום נהג בפורסטר שלו, כשמולו הגיח נהג ניו זילנדי אחר – מייק ברלטופ. הנהגים התנגשו חזיתית אחד בשני. פוסום סבל מפציעה קשה והובל במצב אנוש לבית החולים. לאחר זמן מה שהוחזק בחיים, ביקשה משפחתו לנתקו ממכונת ההחייאה ומותו נקבע. במשפט טען ברלטופ כי פוסום היה אשם בתאונה מפני שנהג במהירות גבוהה בכביש הציבורי. מחקרית המשטרה עלה כי דווקא ברלטופ הוא האשם. רשיונו נשלל, הוא נידון ל300 שעות עבודות שירות וקנס כספי שנתרם לקרן לחינוך ע"ש פוסום. אשתו של פוסום (שאין לה כל ניסיון או ידע בנהיגת ראלי) הגדילה לעשות והשתתפה באירוע מוטורי שעשו לזכרו.

פוסום ייזכר כמי שהביא את סובארו בפעם הראשונה בהיסטוריה לפודיום, כניו זילנדי הראשון שהתחרה בצורה רשמית תחת הFIA, וכמי שליווה את סובארו בכל רגעיה המכוננים. המוות הטרגי שלו ושל הנווט שלו, הופכים את הדמויות שלהם לאגדה מוטורית מרתקת.

סרטון הוקרה קצר לזכרו של פוסום

הדגם הזה, מייצג את המכונית של פוסום ורוג' בראלי ניו זילנד של 1990, בסטייג' הלילה (עם גשר התאורה הקדמי מורכב). במירוץ הזה הם סיימו במקום החמישי. בשנה העוקבת, היא ניצחו את המירוץ.

כתיבת תגובה