סקירת דגם: Alfa Romeo AlfaSud 1.3 BY KK-Scale

ההיסטוריה של אלפאסוד

האלפא רומיאו אלפאסוד היא מכונית משפחתית קטנה שיוצרה בין השנים 1971 ל-1989. נבנתה במפעל פומיליאנו ד'ארקו החדש שהוקם בדרום איטליה ומכאן גם שמה של המכונית, "סוד" שפירושו "דרום" באיטלקית ("Alfa Sud "South). היא נחשבת לאחת המכוניות היותר מוצלחות של אלפא רומיאו עם סך של 893,719 יחידות שנמכרו (בלי להחשיב את גרסת ה "ספרינט קופה"). במרוצת השנים עברה שתי מתיחות פנים בשנים 1977 ו-1980.

פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה לאלפא, פותחה ע"י רודולף הרוסקה האוסטרי ואילו על עיצוב המרכב חתום ג'יוג'ארו מסדנת "איטלדזיין". המכונית הוצגה לראשונה בתצוגת הרכב של טורין בשנת 1971 וזכתה לשבחים מידיים בעקבות עיצובה המוצלח ותכונות ייחודיות כמו מערך המתלים המשוכלל ו-4 בלמי דיסק, כאשר הקדמיים מוקמו ביציאת גלי ההינע מתיבת הדיפרנציאל (ולא בגלגלים, כמקובל).

הגרסה הראשונה הייתה בעלת 4 דלתות ומרכב בתצורת "סלון" (רק טכנית, עקב המבנה של דלת תא המטען), ובהמשך הפכה להאצ'בק מן המניין. על ההנעה היה אחראי מנוע בוקסר מקורר מים בנפח 1.186 סמ"ק שייצר 63 כוחות סוס. זה לא נשמע הרבה, אך המכונית שקלה פחות מ-900 ק"ג. תצורת המנוע אפשרה קו מכסה מנוע נמוך ואווירודינמי וגם מרכז מסה נמוך. כפועל יוצא למכונית היו ביצועים נהדרים ביחס לגודל המנוע ורמות אחיזה והתנהגות שלא נמצאו להם שווים בקטגוריה במשך כמעט עשור שלם. בהמשך יצאו גרסאות נוספות למנועים ולמרכב, אשר שיפרו עוד יותר את הביצועים.

הפתיחה של הסוד הייתה מרשימה והיא נחשבה למכונית מאוד מוצלחת, אך המשך הדרך הוכתם ע"י בעיות סדרתיות באיכות ואמינות כאשר הבולטות שבהן, נטייה מוקדמת מאוד להתפתחות חלודה וקרבורטור בעל "נקודות מתות" שגרם לעתים למצבים של "כמעט תאונה".

AlfaSud-1stGen

אלפא סוד דור ראשון, התמונה צולמה על ידי Marvin Raaijmakers ומופצת ברישיון חופשי Creative Commons Attribution ShareAlike 2.5

הדגם של KK-Scale

באשר לדגם, נושא הסקירה – הוא מבוסס ככל הנראה על מהדורה מאוחרת של הדור הראשון של הסוד בעלת מנוע 1.3 ל', מהשנים 1977-78. החברה המייצרת היא KK-Scale הגרמנית. חברה חדשה יחסית בתחום, שבחרה בשילוב לא סטנדרטי של דגמי סגסוגת אטומים, בניגוד לרזין האטום הנפוץ יותר. למרות שמדובר בדגם “יציקת-לחץ” של זניק, המהדורה שלו מוגבלת ל-1000 יחידות בלבד מכל צבע. איכות דגמי החברה נחשבת לבינונית לרוב, אך המחיר הוגן בהתאמה.

FSR3-Alfasud-WM-10

 

 

נקודות חיוביות:

  • היצרן בחר בחירה חכמה מאוד, להשקיע את הרוב בחלק הנראה ביותר – הגריל הקדמי, זה רעיון מצוין לדעתי, תורם המון לנראות והאיכות של הדגם.
  • הדגם מוצק וצורתו החיצונית מדויקת. זכוכיות מחומר קשיח, אחד מהיתרונות הרבים של דגמי הסגסוגת, תורמות המון למוצקות.
  • מהדורה מוגבלת של 1000 יחידות, מגבירה קצת את הנדירות והייחודיות של הדגם.
  • איכות הרכבה טובה – הכל יושב במקומו כמו שצריך.
  • פירוט מצוין בחזית ובאחורי הדגם.
  • פנסים, סמלים וכתובים מבוצעים ברמה גבוהה.
  • ביצוע פנים תא הנוסעים נראה איכותי למדי, מדויק ומפורט.
  • תמורה מצוינת למחיר, בתקופה בה המחירים כל הזמן מתרחקים מסכומים הגיוניים.

 

 

נקודות שליליות:

  • דגם אטום, שום דבר לא נפתח ולא ניתן ליהנות מפנים הדגם.
  • גלגלים די גסים.
  • החלונות עבים מדי, ומזוויות מסוימות ניתן לראות עיוותים.
  • פרט לחזית והחלק האחורי, אין כל כך פרטים בדגם.
  • חוסר אחידות באיכות הצביעה סביב מסגרות החלונות.
  • קווי הפתחים וחלקי המרכב לא מודגשים וחדים מספיק.

 

לסיכום

זהו דגם ראשון של KK-Scale אצלי באוסף ובהחלט התרשמתי מאוד לטובה. נראה כי השקיעו בדיוק במקומות הנכונים, תוך שמירה על מחיר הוגן – תמורה מצוינת למחיר. הדגם עובר מצוין את מבחן הוויטרינה ובעל נקודות חיוביות רבות. תוספת מצוינת של האצ'בק קלאסית לאוסף.

עוד כמה תמונות לסיום, כולל צמד "תקופתי" בלבן.

 

FS1-Alfasud-WM-5

 

תודות:

אתר ויקיפדיה https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfasud

http://woiweb.com/wiki/index.php?title=Alfa_Romeo_Alfasud

נציג נכבד של מועדון IAROC, זלמן שניידר אשר חלק מהידע שלו וסייע עם ספרות רקע:

Crowood AutoClassics – Alfa Romeo Spider, Alfasud & Alfetta GT The Complete Story by David G.Styles

כתיבת תגובה