הסיקי המעופף


סארדר ג'וגינדר סינג באצ'ו (1932-2013) היה סיקי קנייתי, שהחל את דרכו כשולייה במוסך של אביו בניירובי. הוא לא חשב על קריירת נהיגה, עד שהגיע לגיל 26, הנחשב גיל מאוחר מאוד כדי להתחיל קריירת נהיגה. מרגע שפגש את ההגה, סינג הפך לאגדה. אחיו, היה זה שישב במושב לצידו וניווט עבורו.


סינג היה הסיקי הראשון לנצח מירוץ ראלי כלשהו. מירוץ קניה שילב אבק וחום מדברי, חציית נהרות מוצפים, חיות בר שמסתובבות חופשי בסאוונה, שבטים אפריקאיים פראיים והיעדר כמעט מוחלט של יכולת סיוע טכנית לאורך המסלול, כל זה בתוספת ניווט מאתגר בשטח קשה שהפכו את המירוץ לאחד הקשים בעולם עם שיעורי פרישה של קרוב ל90% (במירוץ של 1968). סינג ניצח בראלי ספארי ב1965 (עם הוולוו PV544), ושוב ב1974 וב1976 (עם מיצובישי קולט GSR) ובכך הפך לאדם הראשון שצבר שלוש זכיות בראלי ספארי. הוא גם נמנה כאחד מ" The Unsinkable Seven " : בשנת 1968 הוזנק האיסט-אפריקן ספארי ראלי, בתנאים דומים לאלו של שנים עברו: חום ויובש כבד. אך העונה הגשומה הפתיעה והחלה חודש מוקדם מהרגיל, ביום השני למרוץ. הסערה החלה בסופת ברקים שהסתיימה בכאוס מוחלט. 74 מהמתחרים פרשו עוד לפני אמצע המירוץ. מקצתם פרשו בשל תקלות ותאונות, ורובם נתקעו בשל הצפת נהר המאו-אסקרפטמנט. רק שבעה סיימו, וסינג ביניהם.

הנצחון ההיסטורי של הצמד סינג בראלי קניה ב1965, סימן את יכולת ההתגברות על דעות וציפיות מוקדמות ממתחרים הבאים ללא רקע של ספורט מוטורי. לכל זה הצטרף סיפור מעניין נוסף: הספרה 1 נחשבת בקרב התרבות האפריקאית כמספר בעל מזל רע. לכן, צוותים נמנעו מלקבל את הספרה 1. הצמד סינג היה חדש ולא מוכר, נוהג בוולוו כבדה שמכלוליה גמעו כבר למעלה מ42,000 ק"מ במירוצים קודמים ועוטה על דלתה את הספרה האיומה "1"…ולמרות כל זאת, חצו את קו הסיום ראשונים.

הדגם:

הדגם הזה מתוצרת IXO, מייצג את הוולוו PV544 של האחים סינג, שעל אף כל הסיכויים נצחה את המירוץ הקשה בעולם והעניקה לתרבות הסיקית את נצחון הראלי הראשון (והיחיד) שלהם.

למידע נוסף:

http://www.volvoadventures.com/544PV.html

תגובה אחת

  • כיף, כיף כיף! תענוג לקרוא, סיפור שלא הכרתי בכלל, יש לך כישרון להביא סיפורים מיוחדים על אנשים מיוחדים. ראלי ספארי היה ה מ ב ח ן לרכבי ראלי (לדעתי) ואני מקווה שיחזירו אותו למסלול הרגיל של ה-WRC ויפסיקו עם השעמום שהולך שם 🙂 . הדגם נראה טוב כיאה ל-IXO, דגמים המשתייכים לראלי ספארי מושכים אותי הרבה יותר משאר הדגמים.

    אהבתי

כתיבת תגובה