סקירת דגם – Renault Clio V6 By Revell

לצרפתים היה פעם רעיון מטורף – לשתול לרנו קליאו מנוע V6 מרכזי ולהמיר אותה להנעה אחורית

לרנו קליאו היו כמה וכמה דורות ורובם הצטיינו בקטגוריה הזו של "ההוט האץ'". כיוון שלא יכולתי לקנות את כולן, בחרתי לי רנו קליאו אחת שתייצג את הרכב באוסף שלי. למעשה, הדור הזה הוא בין הדורות המיוחדים של הקליאו, בטח במהדורה הזו. מדובר בדור השני שלה, לפני מתיחת הפנים אשר יוצר בין השנים 2001 – 2003. עיצובו די כעור למען האמת, מזכיר לי ברווזון, אבל זה מה שייחד אותו וחרט אותו בזיכרוני. זו מכונית שהציגה התנהגות מדהימה והייתה לאמת מידה להאצ'בקים החמים. במרוצת השנים נהייתה סוג של "אגדה של פעם" שכולם נזכרים בה בערגה – "פעם היו לנו האצ'בקים כיפיות".

בקנה מידה 1:18 קיים מבחר רב של דגמים לרנו קליאו, אך מהיותי חובב גרסאות הכביש החזקות ביותר שבנמצא, בחרתי במועמדת הזו, בעלת התצורה המפלצתית – מנוע V6 מרכזי 3 ליטר המפיק 230 כ"ס. הV6 היא גרסת העל של הקליאו ספורט, ניסיון לייצר משהו מאוד גרנדיוזי (התועלת, בסופו של דבר, הייתה מוטלת בספק). מקור ניפוחי הגוף הוא מחווה לרנו 5 טורבו המוכרת לטובה, המשוגעת עוד יותר . למרות המנוע החזק, ביצועי המכונית לא היו הרבה יותר מרשימים יחסית לגרסת ה 172 כוחות סוס, כיוון שהתאמת מיקום המנוע וההנעה האחורית הביאו לתוספת משקל די רצינית, כמו כן, ההתנהגות הייתה די בעייתית. הרכב הביא איתו בעיקר חווית נהיגה מיוחדת באמצעות המנוע המרכזי שנוהם מאחורי הנהג וההנעה האחורית הלא אופיינית להאצ'בק הצרפתית הקטנה.

באשר לדגם עצמו, היצרן הוא REVELL והדגם נמכר תחת עוד 2 מותגים: Eagle, Universal Hobbies – בהתחלה לא הייתי בטוח ששלושתם זה אותו הדבר, אך "אחד שמבין" בדגמים ושמו איציק (תודה ענקית לאיציק על המידע, הכוונה והעזרה), עזר לי להבהיר את הנושא. בשורה התחתונה REVELL היה הסוכן האירופאי של UNIVERSAL HOBBIES אשר ניצלו את המותג המוכר על מנת למכור יותר דגמים.

הדגם ישן אך די איכותי, למרות מחירו הזול. בשורה התחתונה, אני מאוד מרוצה מהדגם אשר עושה את עבודתו נאמנה. כמו כן, בזמנו, זה הדגם הכסוף הראשון באוסף שלי. למרות שלי אישית בהתחלה לא היה חיבור לרכב הזה, באוסף כמו שלי זהו דגם חובה. בדיעבד, נרכשה החיבה ועוד איך – משתלב נהדר במתחם של ההאצ'בקים הקלאסיים באוסף שלי.

כל הדלתות והמכסים נפתחים, אך משום מה לא הצלחתי להרים את מכסה הפלסטיק שמכסה על המנוע, ניסיתי להפעיל קצת כוח, אך הרמתי ידיים כי לא רציתי להרוס משהו.

הביקורת שלי אולי קצת תחמיר איתו – כי אני מנסה להיות בדרך כלל אובייקטיבי, בהינתן הדגם.

נקודות חיוביות

  • צורה חיצונית יפה ונכונה. קווי הגוף מתוארים בדיוק, כונסי האוויר למנוע מבוצעים בצורה טובה.
  • גובה ה"ישיבה" ( ה Stance) של הדגם נראה נכון.
  • צביעה טובה, הצבע הבהיר מחמיא לקווי העיצוב.
  • עיצוב פנים די מפורט.
  • יש כמה נגיעות יפות בהתחשב במחיר והיצרן של הדגם: ספי דלתות, פנסי ערפל, עיצוב ופירוט של הפגוש האחורי, כיתובים על הכיסאות, מכסה מכל דלק.
  • הכיתובים על גבי הדגם מבוצעים בצורה טובה ונראים איכותיים.

נקודות שליליות

  • צירי הדלתות קצת מצ'וקמקים ובנויים בצורה מוזרה. סגירת הדלתות לא נוסכת בטחון וגם צירי מכסה הבגאז' די גסים.
  • מרווחים טיפה גדולים מסביב לחלקים הנפתחים, בעיקר בבגאז'.
  • פנסים קצת עכורים ולא נראים איכותיים במיוחד.
  • עיצוב וגימור פשוטים בגלגלים, מזכירים קצת את NOREV.
  • כל הפנים מרגיש ונראה "פלסטיקי" למדי.
  • דוושת המצמד מעוקמת (כנראה זו בעיה בדגם הספציפי שלי).
  • מכסה המנוע לא נפתח אצלי בדגם.  הוא יוצא מעט, אך לא מתנתק משאר הפלסטיקים בבגאז'. כנראה שגם זו בעיה בדגם הספציפי שלי.

לאחר ההסברים נעבור להמחשה ויזואלית:

תמונות חוץ

תמונות הפנים והפרטים הנוספים

לצד עוד מפלצת בעלת מנוע מרכזי

מקווה שנהניתם מהסקירה, נתראה בדגם הבא!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s